סודות ה RFQ market

עודכן ב: פבר 16

בעליבאבא קיימות שתי גישות להשיג לידים, בעבודה פאסיבית – להעלות את המוצרים לאוויר ולהמתין שיגיעו פניות מרוכשים, או בעבודה אקטיבית – באמצעות מערכת ה RFQ לחפש בקשות להצעות מחיר של רוכשים פוטנציאליים. בפוסט הבא נתעסק בדרך האקטיבית.


RFQ -Request For Quotation

זו מערכת ייחודית לעליבאבא שאפשר לדמות אותה ללוח מודעות ענק ומגוון. אם ניכנס רגע לראשו של רוכש שמחפש לרכוש מערכת חימום תת רצפתי לדוגמא, עומדות בפניו שתי אפשרויות למצוא את הספק המתאים. הדרך הראשונה, היא לחפש במנוע החיפוש את מילות המפתח "underfloor heating system" ולהתחיל לשלוח למאות הספקים שהוא מוצא הודעות בהם ככל הנראה יצטרך לשאול על מפרט טכני נוסף שלא מופיע בדף המוצר, ולהמתין לתשובה מהספק בתקווה שהו יכול לעמוד בדרישות הטכניות של הרוכש. עבודה די מתישה עבור הרוכש.

הדרך השנייה היא הרבה יותר קלה לרוכש ובאופן מסוים גם יותר פשוטה עבורכם הספקים. במקרה הזה, הרוכש נכנס למערכת ה RFQ תחת הכתובת source.alibaba ומעלה ללוח המודעות בדיוק את מה שהוא צריך:

- מערכת לחימום תת רצפתי

- 100 מטר מרובע

- 110V

- וכו' וכו' וכו'


הבקשה שלו מסווגת לפי קטגוריה ותתי קטגוריה, כך שעבורכם הספקים יהיה קל למצוא את הבקשות בדיוק בתחום בו אתם עוסקים.



RFQ


אז מה היתרונות עבור הספקים?

1. לכל בקשה של רוכש יכולים להחזיר תשובה עד 10 ספקים. כך שלמעשה אתם מתחרים עם תשעה ספקים נוספים בלבד. כשמציינים את איכות המוצר, עונים לדרישות הספציפיות של הרוש ונוקבים במחיר טוב, ניתן בקלות להתבלט בתוך השוק הזה. אחוזי ההמרה בהתקשרויות דרך ה EFQ market גבוהות יחסית.


2. כשרוכש מפרסם בקשה, בנוסף לדרישות הטכניות שהוא מבקש, המערכת מפרסמת את פרטיו האישיים – פעולות קודמות בעליבאבא, החברה בשמה הוא פועל ואת כתובת המייל שלו. באמצעות הפרטים האלו ניתן לאסוף מידע אודות אותו רוכש, מומלץ להצליב מידע עם כתובת המייל והשם דרך לינקדין, וכך לקבל תמונה רחבה יותר לגבי הרצינות של אותו רוכש.


3. לכל ספק שרכש מנוי gold supplier ניתנת אפשרות לענות לבקשות RFQ עד 20 פעמים בחודש. לכן צריך לחשוב טוב כיצד לסנן את הבקשות. אבל אחרי שהמערכת רואה שהפעילות שלכם בתור ספקים ב RFQ market מניבה קשרי מסחר, תקבלו אפשרות להגדיל את כמות הפעמים שתענו לבקשות מדי חודש.


4. כתובות האימייל של הרוכשים שתאספו מהפעילות במערכת יוכלו לשמש אתכם לצורות שיווק חיצוניות לעליבאבא – כמו שליחת ניוזלטר דרך המייל עבור ליין חדש של מוצרים ואפילו בצורות השיווק המוכרות בפייסבוק או בלינקדין.

כדי לעזור לכם – הספקים, לסנן רוכשים רציניים יותר ופחות, גם הרוכשים מקבלים ציון איכות שנע בין 0 – 3 כוכבים. הציון מתבסס על היסטוריית רכישות קודמות בעליבאבא ועל סמך דירוג שהספקים נותנים.


מכונת הלידים שנקראת עליבאבא מכפילה את עוצמתה באמצעות שימוש נכון וחכם במערכת ה RFQ market.

26 צפיות0 תגובות